top of page

תפריט

אפשרויות: # טיול ג'יפים # טיול ברכבים רכים # פעילות קבוצתית מיוחדת ביער

טיול אל עומקה של השריפה שהכתה בעוצמה ביערות הרי ירושלים ושינתה לתקופה ארוכה את הנוף שאנחנו כל-כך אוהבים. כתמים שחורים התפשטו במהירות בין המדרונות והוואדיות, משובצים בפסים אדומים של חומרי הכיבוי שהטילו המטוסים. בורות מלאי אפר לבן הם מה שנותר מעצים ותיקים. 


גם אחרי 3 שנים השריפה עוד מאפשרת לנו להביט על הסביבה מזוויות אחרות. טרסות עצומות נחשפות אחרי מאות שנים תחת סבך צפוף, רשת השבילים המתפתלת של חיות הבר נראית למרחוק. ואל השחור חוזרים מהוססים בעלי החיים שזה ביתם. הצבאים מחדשים את סימוני הריח בין הטריטוריות והחרדונים מרגישים שוב בטוח לרוץ על האדמה. אחרי כמה שבועות של הלם גם הטבע מתאושש - עצים מלבלבים בעדינות, חיות הבר חוזרות לנחלות שלהן. 


נחל כסלון-יער הקדושים הוא מהאתרים המיוחדים בהיסטוריה הישראלית. כבר בסוף שנות ה-40' החליטה קק"ל לטעת יער לזכרם של קורבנות השואה והחלה לאסוף תרומות לשם כך. ב-1951 החלו הנטיעות בנחל כסלון. טקס יום הזיכרון לשואה ולגבורה נערכו שם בשנותיה הראשונות של המדינה לפני שהוקם יד ושם. "האנדרטה" העצומה הזו - כ-8 קילומטרים רבועים גודלה - היא אולי הגדולה ביותר בעולם לזכרם של נספי השואה ובכלל.


70 שנה אחרי שניטע היער עומד הוא כיום שחור משחור. אני מוציא טיולים רגליים או רכובים (ג'יפים וגם פרייבטים) אל הר כרמילה, נחל כסלון, יער הקדושים, הר טייסים, הר איתן ועוד. הזדמנות נדירה לראות מקרוב אסון טבע בקנה מידה גדול ולהבין איך הטבע מתאושש. צפו בתמונות ובסרטונים מפעילות השטח והטיולים ביער השרוף.

אש בנחל כסלון

אש בנחל כסלון

בואו ללמוד על הפעילות

תשאירו פרטים

תודה שכתבתם לי, ברגע שאחזור מהשיטוט אצור קשר (:

bottom of page